Tänkarstunder

Nu har jag varit dålig på att uppdatera bloggen, men det är ju lov och man är inte alltid hemma då.

Idag har jag åkt väldigt mycket buss, vilket alltid får mig att tänka. Tänka, tänka, tänka och tänka.
Vad har jag tänkt på? Typ allt som går att tänka på känns det som, fast såklart så har jag inte gjort det.
Men väldigt mycket!

Hur kommer det sig att vi människor alltid söker efter närhet? Skulle vi fortfarande göra det om vi aldrig hade haft hört talas om ordet närhet? Nästan alla upptäcker någon gång i sitt liv att närhet med någon kan vara ett rent helvete (nu menar jag inte bara sexuell närhet utan jag tänkte mer där känslor är inblandade också). Hur kommer det sig att vi försöker om om igen att få det rätt, trots att vi blivit sårade? Är det strävan efter den där lyckan som vi förhoppningsvis kan uppnå när vi får den där närheten som vi vill ha och behöver?

Hur kommer det sig att vissa kämpar, förlorar och bestämmer sig för att aldrig försöka igen, för att sedan ÄNDÅ försöka igen, och förlora? Hur tänker vi människor egentligen? "Ge aldrig upp"? Jag vet inte riktigt vad jag tror själv, men vi är allt bra konstiga, vi människor.

Nu vill jag inte gå in mer på det här i bloggen, jag skulle nog bara förvirra mig själv.

Kommentarer
Postat av: ssa

Jag går på vetenskapen..

MÄnniskan vill para sig :P haha

Nej håller med om att det är komplicerat, man vill ju ha det som känns bra.

2009-10-27 @ 17:25:14
URL: http://impulssjukan.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Haha tror filosofi klasserna börjar göra sina spår!

Lovet kommer spenderas i min säng och när jag inte är i min säng så kan du hitta mig på jobbet i klyskåpet eller vid datan :D

2009-10-27 @ 18:34:15
URL: http://movemi.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Näe, jag har aldrig förstått heller hur man "svarar" förutom att man går in på varandras sidor & svarar som vi gör nu typ :)

2009-10-27 @ 19:36:15
URL: http://lillstrumpanmolle.blogg.se/
Postat av: Ronja

:) <3

2009-10-27 @ 21:46:43
Postat av: Nicholas

Motgångar gör en bara starkare. Och ju starkare man är, desto mer villig är man att sträva mot ens behov.

2009-10-28 @ 18:13:24
Postat av: Lena

Intressant läsning..hm?? Jag tror det är så att vi har de behovet av närhet i oss. Oavsett ålder & oavsett hur många krashade förhållanden man går igenom. För somliga kan de vara så att de tröstar sig med en ny kärlek när den gamla tagit slut en del vill ha tid för sig själv innan de går in i något. Sen finns dessa eviga ungkarlar/kvinnor som har haft ett fåtal korta förhållanden & stannat vid att vara själva. Sen mår vi bra av att vara nära,ha någon som säger att du är fin eller att du är omtyckt. Få bli omkramad kanske vrål hångla med någon på fest..eller bara sitta nära & mysa till film. Vi har behovet..även elaka har det. även om vi inte tror de..men de är också människor. Men de behöver mkt hjälp. Bebisar som inte har någon som pysslar om dem dör ganska snart...bara de säger en del om oss. Vi är alla lika olika. Puss & Kram...jättebra fråga!

2009-10-29 @ 22:28:36
URL: http://buickskylark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback