Deflorate

The Black Dahlia Murder släppte ett nytt album i år, men det är inte förens igår som jag faktiskt tog mig tid till att lyssna på det. Jag har länge velat lyssna på det då förra albumet var bra och jag har varit nyfiken på om det senaste skulle vara bättre eller sämre eller bara neutralt.

Jag förväntade mig att den skulle vara väldigt lik det föregående albumet, Nocturnal. Varför vet jag inte, men det var helt enkelt vad jag förväntade mig. Ett bra album helt enkelt, inget som fastnar sådär helt otroligt i min skalle.
Men Deflorate var något heeeelt annat verkligen!

Man hör definitivt att det faktiskt är The Black Dahlia Murders album, så det är inte nytt sound eller sådär. Men alla låtar på det här albumet är typ helt magiska. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men alla är verkligen helt klockrena för mig. Allting sitter helt enkelt så jävla BRA. Har lyssnat på låtarna konstant nu sen igår eftermiddag, och jag tröttnar inte för fem öre. Inte det minsta.

Så min slutsats angående albumet är att de verkligen har lyckats, haha!





För tillfället är den här låten den jag tycker bäst om; "Denounced, Disgraced".

Kommentarer
Postat av: typ, olivia om du minns?

kolla, nu har jag läst igenom alla nya inlägg igen.

GOOOOOO BLOGGAREN!

2009-10-29 @ 16:44:02
Postat av: Malin

Helt klart :)

2009-10-29 @ 17:14:16
URL: http://lillstrumpanmolle.blogg.se/
Postat av: ANONYM

HEJ ERIK JAG TYCKER ATT DU SKA LÄSA SKUTTTE BLOGGEN NU.

2009-10-29 @ 18:10:15
Postat av: Bloggland

ANONYM: Jag har läst den!

2009-10-29 @ 18:33:26
URL: http://bloggland.blogg.se/
Postat av: ANONYM

låter super!

2009-10-29 @ 19:19:48
Postat av: Zarah

hehe okej :P

2009-10-29 @ 19:55:36
URL: http://zlundin.blogg.se/
Postat av: Alex

Nja gillade den inte så värst mycket, enda delen i låten jag gillade var mellan typ 1:43-1:58. Sådan där metal är verkligen inte min grej :P Jag skulle förmodligen uppskatta dess guitar pro-fil mer efter att ha mutat trummorna.

2009-10-30 @ 02:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback