The Last Relapse

Har precis varit ute och sprungit vilket jag är helt förundrad över. Jag har väldigt länge velat börja träna på något slags vis och alltid tänkt mig antingen att springa eller gymma. Gymkort är tyvärr svindyrt och att springa... tja, jag är inte direkt killen som är känd för att finna motivation till sådant.

Men igår helt plötsligt bara fick jag den. Jag bestämde mig för att börja träna det lilla jag faktiskt kan, så jag började genast med lite armhävningar och sit-ups, jag kunde inte förmå mig själv att ta en springrunda vid midnatt.
Men när jag kom hem efter skolan tänkte jag att jag först skulle ägna en timma åt att träna upp mitt growl lite då den varit ringrostig på senaste sen jag varit sjuk och sådär. Sen blev det två timmars skrivande på min presentation om Al Gore till morgondagens PedLed-lektion. Jag startade ett alarm som skulle ringa 21:00.

När alarmet då ringde tog jag på mig mina vackra träningskläder från SportsCamp och stack ut en runda för att försöka hitta en vettig rutinrunda jag kan springa. Så jag sprang först buss 471 runda från kanholmsvägen och runt Orminge Ringen, och sen vidare mot någon lång jävla väg och sen in mot någon skog där jag sedan fann min väg till motorvägen för att sedan finna tillbaka till Ormingehallen och tillsist hem. Det tog totalt 30 min och jag är helt slut, vilket ger mig ännu mer insikt hur patetiskt otränad jag är, men det ska det bli ändring på nu!

Nu ska jag duscha.

P.S. Jag hade stora problem med att komma på en titel till blogginlägget, så det fick bli en låttitel, haha.

Kommentarer
Postat av: Sarah/Pyra

Så duktigt :) Det är kul att helt random bara få lust till att träna, och att springa lite rundor är en bra början

2009-12-14 @ 21:57:56
URL: http://sweetsadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback